· · ·Palubka · · · | 18-8-2005 | |
Zachtělo se mi rozšířit počet budíků. chtěl jsem: 1. ampermetr --> problémy s dobíjením 2. cyclocomputer - přesnější měření rychlosti 3. opravit teploměr. a ponevadz kvuli vymene teplomeru jsem to stejne musel rozdelat, tak sem se rovnou pustil do te prestavby. od brachy jsem vyziskal trubky prumer 70, tloustka 2, delka 70. tyto jsem podelne rozrizl flexou. dovnitr jsem zasunul budik ze skodovky, po roztazeni trubky - ta samozrejme samosvorne ten budik drzi. z 5mm pasoviny jsem uřiz kus a přidělal ho k drzaku budiku, trubky jsem privaril na jednom miste, aby se daly rozevirat. a popripade vymenit budiky (coz se taky stalo) :-) . přivařeno vzehled s budíky vlevo prvni podoba, vpravo konecna podoba. z pozinkovaneho plechu 1mm jsem vyrobil krabicku, do ktere jsem umistil dva prepinace s ledkou - pri sepnuti sviti. ovladam jimi predni pridavna svetla . pravy je zatim nezapojen, ale ono se neco najde :-) též jsem našel rozebranou škodovku užovku, ze které jsem získal přední halogenové světlo. parabola je stejného rozmeru jako puvodni nehalogen. koupil jsem tedy zarovku h4 6V 35w a zaintegroval jsem ji. upozorneni - kontaktnice co prileha ve skodovce na zarovku se do jawa svetla nevejde :-) a zapojeni h4 zarovky je zem, tlumeny, dalkovy a ne tlumeny,zem,dalkovy - jak jsem se domnival. pozna se to podle toho, ze pri spatnem zapojeni se sice svetla prepinaji, ale sviti obe vlakna, a to o poznani hur |
· · · · · · | 21-6-2005 | |
Tak sem se rozhod preventivne zkontrolovat pist, páč mi to ždibec :-) mlátilo. no jenže se mi podařilo ulomit kousek karteru a spad mi do kliky. takze nasledovalo odnádržování a otočení vzhůru nohama, a pootočení klikou. p.s. kdyz se to otočí, tak začne vytékat olej z odvzdušňovací dírky která má asi 1mm a je pod karbem nalevo, neni to moc videt, ale je tam. asi by to slo zaplacnout kouskem dřeva. a tady je detail úlomku |
· · · Píst, Kanály, dynamo · · · | 21-6-2005 | |
Příprava na Krucík: Rozhodl jsem se vymenit poskozeny pist. Pro tento ucel jsem si zhotovil stahovak podle návodu, který sem si sice vytiskl, ale pak sem ho nekam zasantrocil a tak sem to udelal podle pameti z materialu co jsem nalezl po sklepě. Plech sem nenašel, takže je z pasoviny 5mm :-). Výsledek: Jaké nastalo zděšení, když jsem ten píst viděl, si snad umíte představit :-) Postup výměny pístu: 1) zhotovit ze dvou starých pístních čepů a) PŘÍPRAVEK I, zbrousit čep , aby sel rukou suvně posouvat skrz píst, a uříznout ho asi na 1/3, aby šel dát zespoda pístu na místo čepu b)PŘÍPRAVEK II, zbrousit čep , aby sel rukou suvně posouvat skrz píst 2)PŘÍPRAVEK III, vyrobit stahovák, bez něho to fakt nejde bez poskozeni ojnice 3) rozebrat motor, dolů musí obě hlavy, výfuky, oba válce 4) dát píst do vrchní úvrati a nacpat pod něj hadr, aby nemohly vypadat jehlicky do motoru - je jich 28, pocitejte si je 5) nasadit stahovák (I), trosku soupnout starym cepem, aby se rozhejbal. poté dát mezi píst+čep PŘÍPRAVEK II a zase točit stahovákem, až starej čep vypadne uplne ven. 6) pist ted drzi na tom volnym čepu 7) vytlačit PŘÍPRAVEK II, přípravkem I, poté vysunout píst opatrně směrem vzhůru, aby nevypadaly ty jehlicky (budou drzet na PRIPRAVKU I) nasadit nový píst, vytlačit přípravek I přípravkem II. ohřát píst horkovduškou, nebo čimkolik podobnym na cca 100-200 stp. 8) vytlacit P II novým čepem a zkontrolovat volnost pohybu
Pak přišlo na řadu leštění: vyleštil jsem druhý bok moto a víčko, o kterém se mi úspěšně podařilo tvrdit, že je nové za 500 :-)), je původně z wartburga nebo mz cesta ze zkoušky Jiná nemilá věc byla, že mi mlátil po zahřátí píst jakoby kladivem zespoda do hlavy, když sem to hodne voroštoval kontrola pístu prokázala opět poškozený píst o kanály, vpravo jsou videt jehlicky proto jsem zbrousil kanály kulatým pilníkem, jak to šlo, abych udělal náběžný hrany detail zoom - bohužel se to nepodařilo bez poškrábání, ale to by se mělo rozleštit samo modlím se, abych dojel ten krucík bez problémů, snad to i vyjde jiná závada, která se mi vyskytla, bylo nezhasínající dobíjení. nejdřív to zůstávalo viset, ale kdyz sem zap světla tak to rozepnulo. bohuzel pak uz tahle finta nepomahala. takze sem se jal hledat pricinu. zůstával přilepenej spínač v relátku. podle el faqa problém někde na trase zelenej drát, živej uhlík, kolektor, mrtvej uhlík. kdyz sem zjistoval co s tim a vzal sem zelenej drat a dal ho na kostru, tak to rozepnulo. tudiz zbyvaly uhliky a kolektor, uhlíky sem zkouknul od oka a živej vypadal OK. mrtvej byl kousicek ulomenej, ale tomu sem neprikladal vahu. opět jsem testoval rotor pomoci obvodu baterka drat zarovka drat jeden kontakt druhej kontakt drat baterka. kontakty jsem testoval jeden vyvod rotoru vzdy s vedlejsim. ve vsech pripadech se zarovka rozsvitila stejnou intenzitou. -- rotor je ok. pote jsem sepnul spinac v regulatoru a testoval stator a jeho civky, jestli magnetujou (prilozenim sroubovaku) --- stator ok, tudiz zbyval uz jen ten ulomenej uhlík. vymenil jsem ho a ejhle, příčina odstraněna. hrál sem si s tim 5 hodin. BTW ten uhlík byl novej a byl tam asi měsíc
|